4 weken 5 vluchten 6 landen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bram Hulst - WaarBenJij.nu 4 weken 5 vluchten 6 landen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bram Hulst - WaarBenJij.nu

4 weken 5 vluchten 6 landen

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

03 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

"Bye bro" zeiden ze in Nieuw Zeeland, met "Bula Eperama" werd ik begroet in Fiji, "ey mate" hoorde ik in Sydney, "welcome in Singapore" was het al niet veel later, gevolgd door "hallo zoon" aankomend op Bali en nu zit ik alweer in Kuala Lumpur. Maar dat was natuurlijk wel een erg korte samenvatting van de afgelopen maand waar in maarliefst 6 vluchten heb gehad, bijna een wonder dat ik mijn bagage nog niet kwijt ben geraakt.

Goed na take-off op het koude Nieuw-Zeeland landde ik op tropisch Fiji. Lichtelijk onthand zonder een Lonely Planet had ik eigenlijk geen idee waar ik heen moest, had alleen gehoord dat er op het 'vaste land' -nog steeds een eiland dat je in één dag rond rijdt-weinig bijzonders te vinden was en het echte Fiji gevonden werd op één van de andere 332 eilanden. Zo belandde ik met puur toeval op Mana Island en dat was eigenlijk gewoon perfect, de best passende beschrijving voor dit zonovergoten eiland en waarschijnlijk het grootste deel van Fiji is simpelweg paradijs op aarde. Parelwitte stranden, palmbomen erlangs, helder blauwe wateren met prachtig koraal en ander zeeleven. Bovendien supervriendelijke mensen, goede sfeer en heerlijk eten, wat wil een mens nog meer? Ik niks dus ben daar al mijn 12 dagen in Fiji maar gebleven, heerlijk even geen enkele zorg aan je hoofd. Zoals gezegd werden we bijzonder goed verzorgd en vermaakt. Na een goeie week kende ik eigenlijk zo'n beetje de hele staf en werd ik langzaam opgenomen in het animatieteam, ik zong uiteindelijk mee bij ieder welkom en afscheid van nieuwe of vertrekkende gasten, ik werd leraar van de bula-dans, een macarena-achtige dans gebruikt om het feest een beetje op gang te krijgen 's avonds en op mijn laatst danste avond heb ik zelfs mee gedaan bij de fiji-haka-stijl-dans die soms werd opgevoerd voor de gasten. Verder heb ik mijn duikbrevet gehaald, ook echt geweldig, gewichtloos kunnen zwemen zoveel meter onder water is als geen ander gevoel op aarde en dan is het in het begin alleen maar mooi meegenomen als je ook nog wat leuke vissen en zeelandschap hebt om te aanschouwen, aan welke natuurlijke geen gebrek was. Verder nog op het eiland geweest waar de film 'Cast-away' is gefilmd en stranden gezien waar ze destijds stukken van 'Blue Lagoon' hebben gefilmd, toch leuk. Op mana zelf was 'Survivor' opgenomen, de Amerikaanse versie van expeditie robinson waarvan ze de hele set ook gewoon hebben achter gelaten terwijl op Cast-away-island zelfs 'Wilson' niet meer te vinden was. Hoedanook, ook Hollywood weet Fiji op waarde te schatten en dat hebben ze goed gezien, want voor mij was het echt een hoogtepuntje.

Hierna volgde Sydney, voor mij slechts een paar dagen maar zeker de moeite waard. Ben bij vrienden op bezoek geweest die ik nog kende uit Peru, was erg gezellig, bovendien woonden ze prachtig dus dat was aangenaam crashen. Verder voornamelijk rondgewandeld door de stad maar voor toeristen is er in Sydney eigenlijk niet bijzonder veel te doen, al heb ik me niet verveeld. Ben wel nog naar een voorstelling in het Opera-house geweest, stuk van Shakespeare, zeker cultureel verantwoord maar eigenlijk nog mooier of beter dan verwacht. Sydney is wel de eerste stad waarvan ik dacht 'hier wil ik later wel wonen' het heeft namelijk echt alles, schone, georganiseerde stad, goede sfeer, prachtige mensen, uitgaansleven, strand, zee, zelfs een skigebied dichterbij dan thuis. Dus misschien dat ik daar nog wel een keer ga zoeken naar een ziekenhuis met wat vacatures, ik zeg het maar vast.

Van hier ging de reis naar Singapore, een winkelaarsparadijs. Echter gezien mijn budget niet meer is wat het geweest is moet ik het wat dat betreft een beetje rustigaan doen voor het moment. En als je je dat voorneemt, dan is er in deze stad opeens niet bijzonder veel meer te doen.

Zoals een aantal van jullie wisten zaten tot een paar dagen geleden mijn ouders nog op Bali - ja, die nemen het er ook van dit jaar. Maargoed afstanden worden erg relatief als je rond de wereld aan het reizen bent dus 2,5 uur vliegen verderop is opeens alles behalve onoverkomelijk, zeker voor slechts 5 tientjes. Dus ben daar maar even op bezoek gegaan, gezellig paar daagjes het eiland over met de oudjes en familie Beck en nadat ik een flesje whiskey voor m'n vader had meegebracht werd ik voor de rest ook nog eens geheel onderhouden. Hiermee was Bali ook meteen mijn eerste kennismaking met Azië en als dat was het veelbelovend. Hoewel Kuala Lumpur niet echt bijzonder is ligt er volgens mij nog een hoop moois voor me in deze landen. We gaan zien...

Tot over weekje of 5, misschien zal dit wel mijn één-na-laatste berichtje blijken.

Bram

p.s. dit is weekje geleden geschreven maar had nergens internet om het te uploaden. Schrijf later wel wat ik in de tussentijd heb uitgespookt

  • 03 Augustus 2009 - 08:38

    Zusje:

    Hee lieve broer!!

    Ik had al een klein beetje van de verhalen gehoord maar zo'n update is toch weer beter.
    Ik hoop dat het je maar goed mag vergaan de komende weken en dat je daarna gewoon weer heel huids en veilig en snel naar huis komt! Want ik vind 10 maanden toch wel erg lang duren! En papa en mama hebben je al weer twee keer kunnen bewonderen maar ik hoor dat je allemaal leuke krulletjes hebt enzo en dat wil ik graag zelf zien! haha

    Heel veel liefs en tot snel!
    Je zusje

  • 03 Augustus 2009 - 12:10

    Hesje:

    hey levens genieter! klinkt weer ontzettend goed, ben jaloers hoor. mocht je nou niet weten waar je naar toe wilt wij zitten nog in het noorden van Vietnam en er is altijd een bedje vrij hoor! haha alleen wel snel zijn want we zijn de 12e al weer weg... vind het stiekem toch wel leuk dat je bijna nnaar huis komt hoor! geniet nog maar even goed. tot snel liefs hesje

  • 03 Augustus 2009 - 17:03

    Je Ome Jan:

    Hoe j't ook wendt of keert, je bent wel bevoorrecht hoor. Besef dat. Je oom was ook op veel plaatsen maar da's toch anders, als 't je werk is.
    Maleisie???!!! niet verkeerd hoor, daar liggen nog VOC roots en zo.
    Ga nu zelf met Marij het noorden verkennen. Oslo, Kopenhagen,. Stockholm, Helsinki, St.Petersburg, Tallin, Bornholm etc. etc. Ben benieuwd.
    Hoop je ooit nog een te ontmoeten voor je definitief in Sidney gaat wonen.
    Gegroet, Jan.

  • 03 Augustus 2009 - 17:20

    Blom:

    Bram'

    Het is hier een heerlijke Hollandsche zomer.
    Nog veel plezier en tot ziens.

    De Blommen

  • 08 Augustus 2009 - 16:16

    Maris En Ebel:

    Hey Bram,
    wij volgen je nog steeds met ontzettend veel plezier, you lucky bastard!

    Blijf genieten,
    x Marissa en Ebel

  • 14 Augustus 2009 - 18:46

    Marijke:

    Het is allemaal geweldig, je bent wel een bofkont. Alieke en Skye zitten nu in Indonesie(Gili islands)
    Wij behelpen ons met het zwembad bij Bart in de tuin. Hele tuin naar de kl...te, maar water van 29 gr. en dan vindt Hein het pas lekker. Ik vind dat je nu maar eens terug moet komen. Kan niet meer wachten om je te zien. Dikke kus en groeten ook van Hein, Marijke

  • 19 Augustus 2009 - 11:26

    Thea:

    Wat beschrijf je alles toch weer prachtig. Je maakt ons steeds jaloerzer.
    Ik verlang ernaar je weer te zien. Groetjes, ook van Peter, Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Bram is de weg kwijt...

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2009

I'm back baby!

03 Augustus 2009

4 weken 5 vluchten 6 landen

26 Juni 2009

Sweet as ey

16 Mei 2009

Ik hou van de stad

25 April 2009

Teken van leven
Bram

Bram is de weg kwijt...

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 17078

Voorgaande reizen:

14 November 2008 - 19 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: